Thursday 25 December 2014

LuAhAn hAtIBdAx PT3....

 
Batch99 Baca dan copy ramai2
Luahan hati sorang pelajar Pt3, cuba mengerti sikit ==" ya rabbi sedih sangat. Taktau nak cakap ape dah. Doa orang yg dizalimi ni, inshaallah Allah akan makbulkan. Teruskan berdoa! ------- " Kau tahu tak ? Disebabkan PT3 , masa depan aku hancur . Kau kata tak penting ? Heyy ! Disebabkan gred tak turun , result aku teruk . Disebabkan result teruk , aku tak layak masuk class sains . Dan disebabkan tak layak , cita cita aku hancur . Aku nak jadi Doktor . Tapi aku tak layak . Why ? Hanya sebab aku bukan dari class sains . Bulan 7 baru nak kecoh pasal PT3 . Bulan 8 , student kena buat kerja kursus sejarah & geografi . Bulan 9 , semua cikgu tingkatan baru kalut nak pergi kursus PT3 . Buku format PT3 baru nak keluar kat bookstore . Tiba tiba kena hadap exam psikometrik yang tktau format mcam mana . Dpat paper , tenung sampai paper tembus . Cikgu tak sempat nak buat kem kecemerlangan PT3 , sebab tktau format PT3 . Katanya cikgu nak resor paper PT3 , nak stapler kertas PT3 , itu ini bagai . Tak sempat buat semua ! Nak mengajar , nak buat class tambahan . Nak study past year paper , bukan dia ulang pon ! First batch ! Bulan 10 dah exam . Student tak sempat belajar , cikgu tak sempat mengajar . Masuk exam , terkejut beruk ! Buku revision format PT3 yang kita beli kat bookstore , tak sama dengan format PT3 sebenar ! Sia sia duit mak bapak . Jawab yang mana mampu . At last result teruk . Imagine feeling kitorang ! Kita tak tahu apa apa . Tak sempat nak berjinak dgan format . Cikgu serabut fikir nak urus semua paper PBS student lagi . Sistem pendidikan kucar kacir ! See ! Dalam Malaysia , 80 orang je yang dapat straight A ! Dalam Malaysia ! Bukan negeri ! Negara ! Fikir lahh . Future kitorang . Yang kena rotan dgan mak bapak lain cite . Sbab mak bapak dorang tak tgok lagi paper yang anak dorang hadap . Try lah tengok ! Mak bapak menangis sbab result anak dorang teruk . Cikgu cikgu pon nangis simpati dgan batch kita . Apa nii ? Knape kami ? Why KPM why ? Ye . Mungkin korang dapat class sains . Tapi aku tak . Aku dapat 2 F . Failed math & sains . Takde satu pon subjek , aku dpat 80 ke atas . Kau tahu ? Dulu UPSR aku 5A ! Tapi PT3 ? Aku malu . Aku malu nak pergi skola SBP . Aku malu nak mohon skola kluster . Result aku teruk . KPM hancurkan impian aku . ...

No comments:

Post a Comment